loading...
فنون و تکنیک ها و نکته های آشپزی هنري و خانه داری و خیاطی
علی بازدید : 238 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

 ۱۲ فرمان برای شیرینی‌پزی

 ۱) اگر می‌خواهید شیرینی‌هایی با مقدار زیاد بپزید، فر را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و آنها را در مدتی طولانی بپزید. اما برای شیرینی‌های ریز و کوچک (مثل شیرینی‌نخودچی)، با حرارت زیاد، می‌توانید در وقتتان صرفه‌جویی کنید.
۲) اگر روی شیرینی‌تان پخته ولی داخل آن خمیر مانده، یکی از دلایلش این است که حرارت فر زیاد بوده. یک تکه فویل را چندلایه کنید، روی شیرینی‌ها بیندازید و دوباره شیرینی‌ها را در فر بگذارید. این کار باعث می‌شود خمیر وسط شیرینی‌ هم پخته شود.
۳) نکاتی درباره‌ی پیمانه‌ها:
▪ ۱ پیمانه آرد: ۱۰۰ گرم
▪ پیمانه‌ها را همیشه با قاشق پر کنید و هیچ‌وقت خود پیمانه را در آرد و روغن فرو نکنید.
▪ ۱ پیمانه پودر قند: ۱۲۵ گرم
▪ برای خارج شدن هوای آزاد داخل پیمانه، آن را تکان دهید و روی پیمانه را با پشت قاشق صاف کنید.
▪ ۱ پیمانه شکر: ۱۵۰ گرم
▪ ۱ پیمانه روغن: ۱۵۰گرم
۴) همیشه قبل از تهیه‌ی شیرینی و کیک در منزل، مواد آن را آماده کنید؛ سپس پخت شیرینی را آغاز کنید.
۵) سعی کنید بهترین مواد اولیه را برای تهیه‌ی شیرینی و کیک عید آماده کنید و بخرید تا در نهایت، شیرینی‌های مرغوب‌تر و خوشمزه‌تری بپزید.
۶) تخم‌مرغ وقتی زده می‌شود، قدرت نگهداری هوا را در خود دارد. بنابراین باعث می‌شود کیک یا شیرینی عید شما خوب پف کند. به‌طور معمول، سفیده‌ی تخم‌مرغ است که پس از زدن کف می‌کند و هوا را درون خود نگه می‌دارد، نه زرده.
۷) از تخم‌مرغ سردی که توی یخچال بوده استفاده نکنید، بلکه بگذارید گرم شود؛ چون در غیر این صورت، مجبورید زمان طولانی‌تری مخلوط را هم بزنید. چه بهتر که از تازه‌اش استفاده کنید.
۸) هیچ‌گاه در فر را قبل از این‌که سه‌چهارم از زمان پخت سپری شده باشد، باز نکنید؛ چون پف کیک می‌خوابد.
۹) نشانه‌ی کاملا پخته‌شدن کیک، این است که روی آن طلایی شده باشد و خوب پف کرده باشد و تا حدودی از دور قالب فاصله گرفته باشد.
۱۰) برای تهیه‌ی شیرینی‌های عید، نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید؛ چون لطف این شیرینی‌ها به ظرافت و یک‌شکل بودن و هم‌اندازه بودن آنهاست.
۱۱) قبل از شروع پختن شیرینی یا کیک، یک بار دستور پخت را بخوانید تا در وسط کار که مواد را مخلوط کرده‌اید، گیج نشوید و مایه و خمیر شیرینی خراب نشود.
۱۲) ۱۵ دقیقه قبل از قرار دادن شیرینی‌ها و کیک، فرتان را گرم کنید.

برچسب ها ۱۲ فرمان برای شیرینی‌پزی , ، مرغ با خردل و پنير، مرغ سوخاري اسپايسي، مرغ همراه با سبزيجات، رل فيله مرغ، خوراک مرغ با جو و قارچ، خورشت بلدرچين با سس پرتقال، مرغ با سس قارچ، خوراك مرغ فوري، خوراک مرغ و پونه، خوراک مرغ با سالاد مخصوص، بال مرغ با سس بادام زميني، خوراک مرغ با هويج و کرفس، خوراک مرغ با نارنگي، خوراک مرغ با پاستاي ادويه دار، بوقلمون کريسمس، کيوسکي (سينه مرغ)، مرغ تنوري(هندي)، مرغ با ليمو و خامه، جوجه چيني، کروکت مرغ، مرغ پارمچان، چغرتمه، خوراک مرغ و کرفس، مرغ انگشتي با سس عسل، خوراک جگر مرغ، تدوک مرغ و تخم‌مرغ، مرغ بلورين، خوراک مرغ و آويشن، مرغ شکم پُر، بوقلمون شکم پُر، مرغ مغز دار شکم پر، سينه مرغ با سفيده تخم مرغ و گردو(خوراک چيني)، مرغ ترش و شيرين، خلال مرغ و بادام، جوجه گريل شده، مرغ مغز دار، مرغ ترش، طرز تهيه مرغ کره اي(هندي)، گالانتين مرغ، سينه ي مرغ با سس بشامل، فيله مرغ پفکي، برياني مرغ، خوراک بال، چيکن هات اسپايسي فيله، خورش آلو با مرغ، خوراک مرغ و لوبيا قرمز، مــرغ تـرش، چيکن استروگانف، پاي مرغ و برنج، مرغ طلايي با پنير، ناگت مرغ، دايره هاي مرغ با کنجد، چيکن تکه، مرغ کنتاکي با مخلفات، خوراک مرغ وقارچ، ران مرغ تنوري، مالا وابيج، خوراک مرغ با سس، مرغ شکلاتي، پنکيک مرغ، فيله چيپس و مرغ، شنيسل مرغ، خوراک مرغ با سس شاه توت، تورتيلاي رولي پولي، خوراک مرغ با کاري، رولت با سينه مرغ، ران مرغ سوخاري همراه با سس ماست، سينه مرغ بخارپز با سبزيجات، رولت مرغ، کنتاکي مرغ، خوراك مرغ مديترانه اي، خورش كاري تايلندي، برگر مرغ چيكن برگر، رست چيكن با ترخون و كالباس، خوراک نخود و پنير، خوراک گل کلم با خامه، خوراک زبان با سس مخصوص، خوراک فصلي، خوراک سوسيس، مافين کدو، خوراک ماهيچه گوساله، خوراک بيف ويستاول، خوراک کنگر، خوراک ماهي شکم پر، خوراک سيب زميني، خوراک رژيمي، خوراک مغز، خوراک مرغ فوزنتيني، خوراک پارمسان، خوراک مرغ و قارچ، خوراک کدو با سوسيس، خوراک بال مرغ، خوراک گوشت زنجبيلي، خوراک مخصوص زبان، خوراک هويج، خوراک ماهيچه و مرغ، قارچ و قلوه، خوراک زبان سوخاري، خوراک ماهي با سالاد گوجه فرنگي، خوراک لوبيا سبز و سوسيس، خوراک حبوبات، خوراک فيله گوشت، خوراک نعنا جعفري، خوراک گل کلم و لوبيا سبز، خوراک كاهو و ژامبون، خوراک ميگو، بيف مديترانه اي، خوراک گوشت و پياز، خوراک لوبيا سبز با گوشت، خوراک زبان، خوراک مرغ بريان، پاستا آرابيانا، فرايد پاستا، ماکاروني گوشت گوساله، سالاد ماکاروني، پاستاي پنيري، اسپاگتي ماتري چيانا، ماکاروني با پنير، لازانيا، لازانيا نان تست، پاستا با سس گردو، اسپاگتي با سس مرغ، اسپاگتي تن ماهي، ماکاروني با ميگو و نان، ماکاروني سرد با پنير، ماکاروني با گوشت و سس مخصوص، ماکاروني رنگي، ماکاروني پنير، ماکاروني فوري با سس مخصوص، پاستا با سس انار، ماكاروني با تن ماهي، خوراک سرد ماکاروني، پاستا براكلي، پاستا با خامه و گوجه فرنگي، فتوچيني با سس راتاتويي، پاستاي گوجه فرنگي و کدو، رولت اسفناج و پنير، پاستا چيكن آلفردو، لازانيا، ماکاروني، ماکاروني با سس گرونا، اسپاگتي پنير ايتاليايي، نودل با سويا و فلفل، ماکاروني با سس فلفل، خوراک ويژه نودلز يا ماکاروني رشته اي، ماکاروني با پنير و گردو، خوراک ماکاروني با ماهي، ماکار ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 203
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1,512
  • بازدید کلی : 87,082
  • کدهای اختصاصی